我是一个一直都很爱往回头望的人。 夜阑人静的时候,我就会想起从前......

Tuesday 20 February 2007

为什么美好的东西总是那么短暂的?--why can't every nice thing be eternal?

虽然今天是年初三,但是心情并没有很好,不是说不好,只不过我那莫名奇妙的情绪又莫名其妙地发作了。因为我是双鱼座的。我很爱把我一切一切的不好都赖到我的星座上去。我在胡思乱想。
today is the 3rd day of chinese new year, but i do not have a good mood, not really too bad, but i think now i can't use any word to describe my feeling, it is just weird, and weird is te best word to describe me. and, i like to blame all my 'weirdness' to the fact that i am a pisces.

嗯,我太复杂了。
i just have too complicated feeling.

有人问我,为什么叫'一次 现在 永恒'?
there are somebody asking me, 'why you title it to be ONCE NOW ETERNITY'?

世界上有一句话很出名,‘不但求天长地久,只希望曾经拥有’。是这样的么?我不能,有很多东西,我都希望,能够厮守(这个词也许只适合用于爱情的长相厮守,但对于我,只要我爱的东西,我就爱不释手)一辈子的。这是种任性么?
there is a famous proverb in mandarin 'not necessary to be forever, as long as it does happen' (i think it is not a good transilation, but i think it gives the rough idea'). is it true? i doubt so. there are a lot of things, my hands just can't let them go easily. am i childish?

所以我很爱拍照,没有办法拥有一辈子的东西,就用相片永远留着。这就是‘一次 现在 永恒’。发生的美好、悲伤, 不需要很多次,只需要一次,就足以让你我变成现在的你我,渐渐在记忆中下了烙印,成了永恒。
therefore, i like photography. the things that i can't keep forever, i just snap it. every moment, every tear, every laughter, not necessarily happens many times, once is enough to make me ad you feel touched. that's why we re who we are now. gradually, the laughter and tear will never fade, becomes eternal. i think, this is the 'once now eternity'.

没有办法利用金钱拥有的东西,就牢牢的锁在脑子里。我哥的女朋友,有时看到很美但买不起的东西,就会牢牢地盯着那样东西,她说至少那美美的东西已经牢牢地锁在她的记忆里头。
the things that we can't use money to own it, i will try to lock it into my memory. as what my brother's girlfriend normally does, when she sees something beautiful with unaffordable price, she will just stare at the thing and try to lock it into her memory.

记得从马德里回来,有一种窒息的感觉,因为很思念那里。不是因为在那里三天就发生了感情,而是因为,直觉上,仿佛这一辈子都不再可能再回到去那个地方了,所以,觉得有一点悲哀。所以在旅途里头,我拍了很多很多照片,不只是用相机拍的,还有我的眼睛。
last christmas, when i just came back from madrid, i feel very very very upset. it is not because i love that place too much. just that, maybe, i won't have the chance to go to madrid again, so, i feel lightly upset. so, in the trip, i snap a lot, not only using my camera, but also my eyes.

所以,我没有很喜欢烟火。真的是太短暂了。那种瞬间消失的绚丽,真得很耀眼,但是随即的消失,会让我很沮丧。对,就是沮丧这个字眼,我现在的心情就是很沮丧。
that's why i don't like fireworks. that moment is just too short. it is really beautiful, very very beautiful, but it just disappear too fast.

哪一天,我也会很害怕离开诺丁汉这个地方,因为,不懂还有没有机会再来到这个地方,就算有,也不懂会是什么时候的事了。但是不用担心,我也很想念我的家乡,我很爱我的家乡,我一定会回去的。只是,马来西亚和诺丁汉足足相离了13000公里远。
one day, maybe i will feel upset leaving nottingham because i don't know if there is chance to travel here again in the future. even there is, it might be decades later. but, my family and friends, don't worry, i will definitely be back, i miss malaysia, i love the place where i was born. just that, nottingham and malaysia is 13000km apart.

只觉得自己在跟自己讲话,没有人能够感受我在感受的,正因为那样,所以我才会是我。大概就是这样吧!
i just feel like i am talking to myself. no one will know what my feeling is, that's why i am who i am and you are who you are now.

朋友,好好保护自己的眼睛,因为,眼睛,是用来感受感动和美丽的事物的。
friends, take care of your eyes. these enable you to feel every touching and beautiful moment.

5 comments:

Anonymous said...

you are making me missing this place...

but nice blog though.. we cant own anything forever. humans are weird. it's just indescribeable and have no end to those ques..
but dun think so much about it. it'll make you look and feel older. just appreciate any moments that you have. rock it to the max!!

:)

Anonymous said...

为什么美好的东西总是那么短暂的?
这个问题很好。
或许是人们没有那个福分去拥有美好吧。
自己跟自己说话是没问题的。至少还有你自己一个听众啊。我也常常跟自己对话的。

Anonymous said...

为什么美好的东西总是那么短暂的?
这个问题很好。
或许是人们没有那个福分去拥有美好吧。
自己跟自己说话是没问题的。至少还有你自己一个听众啊。我也常常跟自己对话的。

双鱼座女孩 婷婷上

Anonymous said...

我也很自私
就像你一样
只要爱的东西 都希望它们可以保存到很久很

它们可以是一个微笑 一份爱 一个希望 一个拥抱 一个包包 一个。。。

枫~

Anonymous said...

Peng, dual language support now ahr! Nice explaination with ur blog title though not much helping with understanding it :P Still confusing lol. Gotta work on ur english, peng! Massugu GO!